Hjärtat är starkt…

Började min dag med att göra ett arbetsprov på cykel. Självklart cyklade jag dit.

Jag har haft svårt med andningen sedan några månader. Det är trögt att andas utan att jag ansträngt mig och det kommer när som helst. Ibland håller det i sig över hela dagen, ibland bara ett par timmar. Det är olika.
Förutom det har jag känningar av ständiga infektioner. Allt från feber till diffus smärta i öronen. Jättemärkligt.
Jag själv tror det hör ihop med hypotyreos en, men läkarna i Uppsala vill inte ens diskutera det med mig eftersom jag medicinerar med annan medicin än den man bestämt här.

Så i stället för att kolla upp ev. infektion i kroppen eller mäta sköldkörtelvärdena slår de på stora trumman och skickar mig till ultraljud, DT, arbetsprov, EKG och slätröntgen. Galet!

Arbetsprovet på cykeln gick som en dans. Jag trampade på och gjorde skattningar om ansträngning och flås. Kom upp i drygt något ansträngande innan jag fick avsluta.

Glädjande är jag precis så stark som man förväntar sig av en 50+ trots cancerbehandling, astma och gud vet vad. Vad gäller hjärtat är det friskt och starkt!