Stämmadag…

Idag är det dags för stämma för min BRF. En BRF där jag sedan ett år tillbaka sitter med i styrelsen. Å vilket år det varit… jeeeeeeesus.

Det är långt mycket mer arbete i en förening än jag någonsin kunnat inbilla mig. Det mesta har flutit på enligt planering men en del har blivit totalt annorlunda än vad som har tänkt. I

Jag har ett år kvar på mitt förordnande, två orkar inte längre och lägger av, alla andra poster ska fyllas. Valberedningen vill fylla dem med helt nya personer, händer det hoppar jag av. Men vi, och förhoppningsvis medlemmarna, vill ha in de som suttit året som gått.

Att lära sig föreningen, avtalen, arbetet etc tar tid att sätta sig in i. Ett år lär man behöva, minst.

Men som sagt, ikväll är det stämma. När den är avslutad så blir det vin hos en styrelsesnubbe. Precis som jag och en annan styrelsetjej delade en flaska rött går efter gårdagens möte.

En ny tradition har uppenbarat sig. Styr.party efter styr.möte. Tjoho!

Tänk ändå… det gick bra, riktigt bra. Delar av gamla styrelsen är kvar, några nya kom in. Tekniken fungerade och stämman blev lugn.
Avslutade naturligtvis med styr.party!